20 Ekim 2012 Cumartesi

gizli fermuar nasıl dikilir

burada fiii tarihinde gizli fermuarı anlatmışım .bu fermuarın özelliği görünmüyor olması . .görünmediğini göstermek için iğnelerle  tutturup parmaklarımla açtım 

burada ve burada da geçen sene anlattım.burada  da yapmış fakat üzerime blog da giymemişim .burada da gizli fermuarlı bir bluz yapmıştım .bakmak isteyen olursa diye yayınlıyorum

son anda resimlemek aklıma geldi .dedim yayınlarım resimleyeyim yardımı olur belki dikecek arkadaşlara .


üst dikişi pervaz kısmına dikiyoruz.fermuara gelmeden 3 cm önce bitiriyoruz.

ütü ile dikişleri açtıktan sonra .pervaz kısmı üste gelecek şekilde derecelendirerek kesiyoruz.derecelendirme makasım yok.bunu normal makasla yapıyorum .bedenden görünecek kısmı 1cm kalmalı 

sonra normal fermuar ayağı ile  pervazı gizli fermuara dikiyorum .bis e dikkat!!! ,fermuarın dişleri fermuar ayağına kadar gelmeli .hatta yuvaya oturmalı .yoksa pervaz bol kalır  

diktim .

dikkat!!!etegin veya pantolonun ön tarafı bize bakarken ,fermuarlı kısımı pervaza doğru döndürüyorum .

anlaşılıyor mu?? bu arada krep jarseye gizli fermuar dikmeden önce ipli tela (tela form bantı ) kumaşa ütülemiştim 

ve bel dikişine doğru 2 cm lik dikiş dikiyorum .

net anlaşılması için bir kaç fotograf yükledim 

ve sonra pervazı normal döndürdüm .alttan kesmedim .

ve aynı işlemi fermuarın öbür tarafı için de yaptım .

ve katladım tekrardan ...işleme devam ettim ...


kahve rengi ,kahve rengi depresyon rengi :)))eskiden daha renkliymişim :)))eteğim acı kahve rengi :)

birde terazi burcu rengidir ,diye hatırlıyorum ,ama terazi değilim :))

25 yorum:

Ruhumdaki Asalet dedi ki...

kursta şuan etek dikmeyi öğreniyoruz. kemeri yaptım henüz eteğe eklemedim astarla birlikte eklemeyi gösterecek hocamız. ve eteğimin fermuarı gizli fermuar olacak, yukarda "fotoğraflayayım yardımım dokunabilir" demişsiniz ya, işte o kişilerden biri benim, teşekkürler:)

fundaModa dedi ki...

bloğunuza bayıldım. bana çok yardımcı olacak... ben de beklerim bloğuma;)

http://funda-moda.blogspot.com/

Yasemin Uzunoğlu dedi ki...

süper açıklamışsın teşekkür ederim

KendinDik.Com dedi ki...

Ben de diktiğimde görünmüyor ama giyince biraz açılıyor. Normal midir yoksa ben mi birşeyi beceremiyorum sence?

cmekli16 dedi ki...

mrb çiğdem hanım ben sizden yardım isticektim vaktiniz varsa ben burda dergisinden bir gömlek dikmek istiyorum ilk defa dikicem dergiden dikişide yeni öğreniyorum pek bunların anlatımından anlamadım siz yardımcı olursanınız bu konuda terimleri pek anlamıyorum ondan anlamıyorum galiba blogları takip ederek bişeylar yapmaya çalışıyorum ama bu yapacağım gömleğin çok düzgün olmasını istiyorum sizin yaptıklarınızıda beğeniyorum neyse çok uzattım model 2010/02 113uzun bluz ben bir beden kafama göre büyük beden çıkardım kalıbı yapabildimmi bilmiyorum ama işte öyle yardım yardım yardım

dikisdersi dedi ki...

ruhumdaki asalet ,yardımı olduysa mutlu oldum .:)

funda teşekkürler tabiki :))

yasemin senin leoparlı eteklerine bayılmıştım kumaş bulamadım yoksa yapıcam :))

kendin dik ,hazır aldığın kıyafetlerde görünüyormu fermuar ,görünmüyorsa sanırım senden kaynaklı ...

emekli gömlek aşamlarını blogumda araştırırsanız bulabilirsiniz...
gömleklerin gidişatı genelde aynı ...yardım ederim dersem söz verip tutamayacagım malum bayram ve ben temizlik yapmaya başladım :((

Acemi Terzi dedi ki...

Dikiş Dersi'm yayınladım etkinliğimi ama benimkini yayınlamayabilirsin :( Çok çirkin oldu çünkü. Öpering. :*

gooogoook dedi ki...

Sevgili Çiğdem Hanım, ben dikiş etkinlgimi duyurdam amma direk size resimleri göndermem gerekiyor muydu, yoksa siz mi herkesinkini toparlayıp blogunuzda yayınlayacaktınız bilemedim.
Sevgilerimle:). Dersler gayet güzel gidiyor bence, resimlerle ancak bu kadar anlatılabilir zaten, çok hoş, ayrıca bayram temizliğinde kolaylıklar dilerim, malum, hepimiz başladık zaten, ondan sarktı biraz da bu projeler:P))..

suhuba dedi ki...

ETkinliği kaçırdım birdahakine inşallah. Çocuk okula başlayınca pert oldum resmen. Açıklama çok güzel. Etek seven olarak bana acayip yarayacak. Teşekkürler canım.

KendinDik.Com dedi ki...

ben hep fermuarları yana yapıyorum ya... kalça kısmında yer darlığından açılıyo olabilir :P

Adsız dedi ki...

merhaba sizden bir ricam var.bana 2005 yılı nisan mayıs ve haziran aylarının dergi fotokobilerine ihtiyacım var.yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

sule_akguc@hotmail.com adresinden iletişim kurabiliriz

dikisdersi dedi ki...

eski arşiv resimerline buradan ulaşabilirsinis


http://www.osinka.ru/Zhurnaly/2005/burda/burda_04/00.html

Adsız dedi ki...

çok faydalı anlatımlarınız çok teşekkürler emeğinize ve size bu arada çok da sempatik bir yüzünüz var ne güzel...yakında bende blog açınca tanışırız inşaallah..

Ceyda Çiçek dedi ki...

çiğdem hanım ben bunu anladım da astarla birlikte nasıl temiz dikiliyor..aayy kurs yok ben ne yapcam :(:(:(:(

dikisdersi dedi ki...

ceyda hanımcım astar pervaza dikiliyor pervazın fermuara dikerken astarıda devamında dikiyorsunuz .varmı elinizde diktiginiz şu anda .
resimlerseniz gösterecegim

Ceyda Çiçek dedi ki...

kumaş bekliyorum yakında fuşya bir etek dikicem..yani anladığım kadarı ile astarda pervazla birlikte dönmüş oluyor öyle mi :)

dikisdersi dedi ki...

önce astarla pervazı dik .sonra pervazı eteğe dik
evet aynen dedigin gibi

Ceyda Çiçek dedi ki...

çok teşekkür ederim önce lüzumsuz bir şeyde deneyeyim..hobim ne yapayım çok seviyorum dikişi:)sizinde işiniz zor valla acemilerin soruları falan..bizim nakış hocamız diyo ki öğrenene kadar hocam hocam diye başımı ağrıtıolar öğrendikten sonra sesleri çokmıo sakin sakin nakış yapıyorlar diyo :) size de öyle oluyor mu ? nese hadi iyi akşamlar

dikisdersi dedi ki...

bboynuz kulagı geçiyor .:)oluyor evet inşaallah sende ögrenirsin

Ceyda Çiçek dedi ki...

saolun

Ceyda Çiçek dedi ki...

çiğdem hanım çok teşekkür ederim bugün denedim oldu hocam nasıl mutluyum anlatamam başta zor gibi görünüyor ama yapınca ne kadar kolaymış dedim..şunu anladım ki siz soru sorulamıcak kadar güzel anlatmışsınız..

dikisdersi dedi ki...

ceyde bakacağım yaptığıan :)))

Lilith dedi ki...

Sanırım Aynı dikiş makinesini kullanıyoruz.ama bi senin yaptığın profesyonel işlere bak bide bnm yapamadığım acemi işlerine dekki sorun makinede değil bende:)

dikisdersi dedi ki...

aynı makineyi kullanıyorsak ,mm olarak sag tarafa 2 kere kaydırman gerekiyor igneyi.yoksa aynı ayarda dikemezsin . bakayım :)sende dikiyorsundur..

Lilith dedi ki...

ahh teşekkür ederim cevaba blogu hep takib ediyordum.Bu konuyla ilgili yazmamıştım ama yorumu geneldi fakat yinede gizli fermuar dikiminde aklımda bulunsun:) teşekkürler

bunlarda vardı

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...